Logo Harap Alb continua
Razi tu razi Harap Alb...

Cum se fabrica un personaj

Dureaza mult si cere multa munca fabricarea unui personaj de banda desenata. Si procesul nu implica un singur om. Dupa cum o sa vedeti. Am vrea sa va povestim si voua cum a aparut pe lume Mara, Fata Imparatului Rosu.

Pasul 1
Alegerea unui model

Stiam bineinteles cine e Mara. Fata unui imparat. Un imparat rosu. Asta ne-a dus cu gandul la o fata roscata. De fapt, in birou la editura, Marei i se mai spune si “printesa rosie”.

Octav si Mihai, care se ocupa primii de “idei” s-au uitat prin teancuri intregi de benzi desenate in cautarea unui model. Apoi pe internet. Apoi in carti cu ilustratii. Si aceea care li s-a parut mai apropiata ca imagine a fost Red Sonja.
Red Sonja este o roscata infocata, prietena buna cu Conan Barbarul.

Pasul 2
Proportii si corpuri de domnite

Dupa ce au gasit un model potrivit, Octav si Mihai au trecut la alegerea unui corp. Modelul nostru de printesa razboinica, Red Sonja e solida, bine facuta si musculoasa.

Octav a desenat un corp cu proportiile potrivite… pe care mai apoi, dupa discutii indelungi despre cum ar trebui sa fie imbracata, a trecut la detalii.

I-au fost trimise lui Andrei cateva imagini cu Red Sonja pentru inspiratie si schitele scanate.

Andrei este ilustratorul nostru si este treaba lui sa faca ideile sa prinda viata. Andrei a trimis inapoi la editura cateva imagini schitate rapid, imbunatatite cu ideile lui. Vedeti alaturi rezultatul. Bineinteles ca nu aratau rau, dar erau inca departe de ce ne doream sa avem.

Plus ca inca eram legati de red Sonja si ni se parea o idee buna sa semene mai mult cu ea.

Cu toate astea, lui Mihai si Octav li s-au parut atragatoare desenele lui Andrei si i-au cerut si culoare. Andrei le-a trimis inapoi versiuni colorate la care a adaugat detalii: vedere din spate, accesorii, ba chiar si un companion – turturica din poveste…

…pentru ambele schite

Dupa ce s-au uitat atent si s-au gandit si mai atent, Mihai si Octav si-au adus aminte ca Mara, fata imparatului rosu e “farmazoana” – adica vrajitoare. Si si-au dat seama ca n-ar fi tocmai o idee buna sa fie asa solida, pentru ca o vrajitoare nu are nevoie de muschi ci de minte. Asa ca un corp solid, de razboinica n-ar fi foarte indicat.

Pasul 3
Inca o data, de la zero

S-a decis asupra unui corp mai suplu. S-a discutat indelung, s-a facut cercetare, s-au rasfoit iar si iar vrafuri de benzi desenate, s-a navigat pe internet si s-a desenat mult.

Desi s-a renuntat la Red Sonja ca model, a ramas parul roscat ca idee. S-a ales in sfarsit, un corp cu proportii mai putin generoase.

Urmatoarele imagini sunt incercari succesive de a gasi imbracamintea potrivita pentru Mara. Pentru inspiratie au fost folositi elfi, personaje din folclor si o gramada de alte surse…

Pe masura ce trecea timpul, ne apropiam de Mara asa cum o stiti si voi.

Sunt multe lucruri care trebuie luate in seama cand faci un personaj. Cum se vor misca hainele cand e intr-o scena dinamica? Ce fel de materiale ar fi mai bune? Tesaturile se preteaza mai bine unor poze dramatice (pelerinele se umfla in vant, esarfele flutura) dar pe de alta parte, materialele ca pielea sau metalul, desi rigide, ofera alte avantaje. Cum s-ar indoi o fusta facuta din piele? Cat de dificil ar fi sa desenezi de mii de ori aceeasi lucire pe o bucata de metal?

Unele dintre imaginile de mai sus au ajuns si la Andrei pentru colorat, multe au fost bune, dar nu perfecte. Vedeti alaturi cateva exemple si incercari.

Dupa cum va puteti da seama cu usurinta, se cere multa rabdare si disciplina pentru a crea un personaj de banda desenata. Si sute de ore de munca, si puterea de a o lua de la capat si de a renunta la ceva frumos pentru ca nu-i destul de frumos.

Pasul 4
Sa stii cand sa te opresti e mare lucru

Poti petrece o eternitate cautand perfectiunea. Si niciodata nu esti sigur ca ai gasit-o. Important este sa stii cand sa te opresti si sa spui “e bine. s-ar putea si mai bine, dar ar dura prea mult si in loc sa ajunga in revista personajul, e posibil sa ajungem noi la spital”

Ultima versiune venita de la Andrei este (cu mici modificari) aceea pe care o stiti si voi. Aceasta versiune este cea pe care o vom folosi in revista.

Munca la personaj nu s-a terminat. Dupa stabilirea versiunii de revista, urmeaza concept art – diferite ipostaze ale Marei, desenate mult mai detaliat decat cea din revista, care pot fi folosite la afise, postere, coperti, ilustratii web, wallpaper si cat si mai cate.

Speram ca ati avut rabdare sa cititi pana la sfarsit aceasta poveste si ca ati aflat cate ceva nou. Daca v-ati intrebat vreodata cum ia nastere un personaj BD, acum veti sti si poate veti privi cu alti ochi produsul final. Veti intelege ca in spatele imaginii pe care o vedeti, stau multe ore de munca si multe incercari nereusite.

Mai jos aveti si un bonus – o incercare abandonata de-a face o Mara bruneta.